Leven als een Backpacker - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu Leven als een Backpacker - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu

Leven als een Backpacker

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

02 Maart 2014 | Australië, Manly

Met trots kan ik zeggen dat ik de eerste maand heb overleefd. Niet dat het hier waardeloos of saai is, maar het backpackleventje vergt wat van je lichaam! Hostel zijn stik gezellig en je ontmoet veel mensen, maar je komt er niet om even uit te rusten. Maar ja..... Geen feest zonder Hein! Ik zou het zo eerst eens over mn avontuur hebben, maar iemand ooit wel eens " Goon" gedronken? Gadver wat een bocht ( maar goedkoop ) !
Maar ja...
Tijdens mijn verblijf in Manly heb ik veel mensen leren kennen, zo ook Tomas.
Lekker makkelijk te onthouden zo'n naam. Tomas zei op een waarschijnlijke regennachtige zondag ( regen,regen,regen ), ik ben gebeld door twee meiden met de vraag of hij zin had in Tasmanie? Ik zei: " leuk moet je doen" !
Maar laat Hein hein niet wezen om daar even een slaatje uit te slaan. Dus ik zeg dat Tasmanie dat ik toch een mooi land en met wie ga je eigenlijk allemaal ? Nou om een lang verhaal kort te maken er was nog een plekkie over en ik had democratisch besloten dat ik mee ging.
Ik had die meiden ( Sandra en Jerry -Lise ) nog nooit ontmoet. In Nerderland verklaren ze je voor gek als je zoiets doet, hier kan dat allemaal. Aangekomen op het vliegveld van Tasmanie, moest ik ineens erg denken aan de film " Cool runnings" ! In mn korte broek, t-shirt en mn slippers stond ik daar in de vrieskou ! Ik wist niet veel van Tasmanie, maar het hoort bij Australie en in Aussie is het toch nooit koud ?! Nou stervens koud ! Dat ging nog wat worden met me. We hadden een super vette bak gehuurd een dikke 4x4 jeep met een tent op het dak. Beetje jammer dat Lionel Richie op de zijkant stond, maar voor de rest een prima bakkie. Het rijden was ook wel even wennen, het zijn hele smalle wegen en ze rijden daar links. Maar ja " boem is ho" ! We zijn begonnen bij Port Arthur, daar hebben we een heel stuk gewandeld door een schitterende omgeving ( zie de foto's maar )! Het waren de blaren die eind van de dag op mijn voeten zaten waard. De volgende dag zouden we afreizen naar de Cradle Mountains. En die trip vergeet ik zeker nooit meer! Tasmanie staat ook wel bekend om " 4 seasons a day " en dat klopt helemaal. Zo stond ik een dag er voor in mn blote barst en aangekomen op de Cradle mountains ( 1500m hoog ) was het steen en steen koud ! Nou ik dacht daar gaan we ! Nooit gedacht dat ik een regenjas, muts, handschoenen, dikke sokken en laarzen zou kopen in Aussie! Maar na wat nare verhalen van mensen die de dag erna niet meer gehaald hadden, kocht ik het maar wel. Maar het beste opwarmmetje was mn grote vriend Jack Daniels. Na een ontzettend koude nacht in een tent, mocht ik hopen dat die bergen het een beetje waard waren, ik had ze al aardig vervloekt. Van punt a tot punt b, was het genieten! Ik kan blij worden van een goeie voetbalpot, lekker biertje, goeie muziek maar dit was magisch ! Zo iets moois had ik nog nooit gezien, het was een stevige klim naar de top, maar meer dan waard !
Heerlijk dat uitzicht en de stilte om je heen, daar had ik al een tijdje naar uitgekeken. Met een voldaan gevoel vervolgde we onze tocht naar de watervallen en wineglass bay, was ook top. Het lekkere was ook als je dan kapot was en je vauwt die tent uit wijntje erbij en lekker om het kampvuur zitten, laat me zo maar effe zitten.
Al met al dus een zeer geslaagde trip Tasmanie ! Vanuit Tasmanie ben ik door gevlogen naar Melbourne. Daar heb ik 3 nachten door gebracht, super toffe stad! Vooral de nightmarket was goed te doen! Nu weer terug in Sydney om werk te zoeken. Ik had eigenlijk werk in Maart, waardoor ik mijn reis ook zo gepland had maar die lamlul had ineens niks meer! Fijn! 100x gebeld, langs geweest en hij verzekerde me van een baan, maar ik kreeg ham & eggs. Maar we houden de moet er in! Nog een ding wat ik wel een grappig onderwerp vind. Wanneer ben je een backpacker? en wanneer een " Flashpacker" ? Ik zie serieus gasten die vreten 3x op een dag een blik tonijn van 80 cent of slapen op het strand. Ja daar val ik niet onder. Maar hun vallen eerder onder het kopje " Ultimate Survival" , ik denk dan het moet ook nog wel een beetje leuk blijven toch. Maar als ik dan naar mn zelf kijk, gereisd, smerige hostels gezeten, kilometers met loot op mn rug gelopen, smerige goon zitten zuipen, dan vind ik mezelf wel een backpacker! En als je normale gesproken een aardige klaagmuur bent, geeft dit wel een kik!

Tot de volgende knoop!

  • 02 Maart 2014 - 08:22

    Anne:

    klaagmuur.....ik ben TROTS! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Hein

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 5130

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Hein goes down under

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Home sweet home

Landen bezocht: