Still going strong! - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu Still going strong! - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu

Still going strong!

Door: Hein Vermeiden

Blijf op de hoogte en volg Hein

18 Maart 2014 | Australië, Manly

Kennen jullie kruimeltje, dat mannetje die geen cent te makken heeft en toch heel veel lol met zn vriendjes heeft!, zo voel ik me nou ook! Geen cent te makken en stik veel lol hebben.
Toch heb ik niet stil gezeten de afgelopen weeken.
Eenmaal terug in Manly ging ik weer volle bak achter werk aan. De mensen die tegen mij gezegd hebben werk zoeken is geen probleem, die begrijp ik daarom ook niet. Maar goed werk is werk en ik kan alles ! Zo ook werken in de bouw! Er kwam een bouwvakker het hostel binnen en vroeg wie er werk zocht, dus ik net als in de klas mn vingertje omhoog! Of ik ervaring had in de bouw, tuurlijk zei ik! Nou zo ingewikkeld was het niet vertelde hij mj, gewoon wat steentjes sjouwen. Ik dacht mooooi dat kan ik wel! Die steentjes bleken achteraf rotsblokken te zijn en die dingen waren niet te tillen in de brandende zon! Maar toch een mooie ervaring, hoe gaar het werk ook was.
Ook heb ik even mogen proeven aan het leven van een tuinman. Dit was minder succesvol. Ik zag s'ochtends met mn brakke harses dat ik oproepen gemist had, dus ik bel terug en die vent zou binnen 15 min op de stoep staan. Nou in 15 min kan je net douchen, misschien ff kleien, maar je kan niet ook nog naar de supermarkt! Nou lekker met een verzuurde lege maag werken en het was uiteraard weer zwaar klote werk. Maar alles voor het geld! Eind van de dag werd mij dat ook duidelijk gemaakt " you work very very slowly" , ik dacht ja klopt maar geef me geld en oprotten dakduif! Verder heb ik bijna elke avond op het strand gezeten met andere backpackers.Lekker gitaar gespeeld voor 30 man ofzo, dan voel je wel een vent! Klinkt voor geen meter maar hun vinden alles vet, dus ik voelde me net Jimmy Hendrix op woodstock ( als klonk het als de slechste auditie van idols) , gewoon blijven dromen. Verder ben ik nog op pad geweest met Pieter Klein een bekende in Willemstad. Met de motor over de Harbour Bridge, voelde me heel stoer! Daarna nog lekker een pot gevoetbald met wat locals, was een super dag!Vanaf vandaag slaap ik trouwens in een auto, die hostels zijn mij te duur! Het is maar dat jullie het weten. Verder heb ik als het goed is werk gevonden begin April op een Lemonfarm, maar ik kijk ff uit wat ik zeg, voor je het weet wordt je weer genaaid.
Ook denkt iedereen dat ik hier alleen maar aan het chillen ben, klopt ergens wel een beetje maar je staat er wel alleen voor. Dat is ook wel een van de redenen dat ik hier ben, want ik was een aardige lamlul. Hier komt alles op jouw bordje terecht en niet van pa of ma of weet ik veel wie nog meer. Op het begin ff wennen maar dat maakt het wel een avontuur! Het mooie is ook, met mij gebeurd er altijd wat onverwachts !
Dus Hein gaat sydney verlaten en richting Harvei Bay rijden!

Tot de volgende knoop!

  • 18 Maart 2014 - 01:50

    Anne:

    Held!!!!!!

  • 18 Maart 2014 - 16:27

    Henk Westerink:

    Hoi Hein,
    Leuk om iets van je te lezen, het komt je niet aanwaaien maar je hebt veel plezier.
    Denk maar af en toe:Het leven is als een penis, vaak hard en veel te kort.
    Groeten van Jan ook, veel plezier en het gaat je goed.
    Gr Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Hein

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 5131

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Hein goes down under

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Home sweet home

Landen bezocht: