Hit the road again! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu Hit the road again! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu

Hit the road again!

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

07 April 2014 | Australië, Airlie Beach

Het heeft even geduurd maar ik ben weer in de bewoonde wereld aangekomen !

Waar was ik gebleven...

oja

Na wat losse baantjes in Sydney had ik dan eindelijk " echt" werk gevonden.
Het was wederom hersenloos werk, waar ik erg goed in ben. Nu mocht ik de rol als boer vervullen, dit zou gebeuren in Gayndah. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord, het was ieder geval een eindje tuffen met onze camper- van. In die camper-van rijden is trouwens ook al een avontuur opzich! Soms hoor je een harde knal en dan valt de motor uit, best klote als je op een bergje of snelweg rijdt. Maar je raakt er aan gewend dus vol goeie moet zijn Tomas, Kevin en ik in de auto gestapt om naar Gayndah af te reizen.
Onderweg zijn we nog op verschillende plekken gestopt ( Byron Bay, Surfers paradise, Gold coast, Noosa ) super vet !

Aangekomen in Gayndah kreeg ik een naar gevoel en het was mn eerste cultuurshock in Aussie! Wat een gaar dorp was dit en moest ik hier 5 weken blijven! De storm die inmiddels ook was aangekomen in de " hel" hielp er ook niet echt bij mee. Ook waren de blues brothers hun paspoort kwijt en mochten we " ff" op en neer naar Noosa ! Door de storm konden we ook niet werken en we zaten er dus voor Janlul. Al met al een rot week!
Toen het na een week eindelijk droog werd, konden we beginnen met plukken ( mandarijnen en citroenen ). Ik zou dit werk ook niet echt als leuk willen omschrijven en in de zon was het niet te harde! Ik was ieder geval blij dat Sjors en Jimmy er nog waren, in mijn eentje had ik het niet getrokken.
Echter werd de " Hel" onze appelplukker Kevin te veel (logisch ) en die zit nu thuis met een bord frikadellen!
Samen met Tomas hebben we het nog wel geprobeerd, maar ook hij moest buigen voor de " Hel" .
Ik baalde wel even, want ik zag nog steeds weinig in mn portomonnee zitten, maar in mn eentje daar blijven ging ik zeker niet doen.
Kortom inpakken en weg wezen daar!

Tomas voelde zich denk schuldig en heeft me getrakteerd op een 3-daagse trip Whitsundays! ( krijgt tie terug hor ) Dus dinsdag zitten Bassie en Adriaan niet in de mandarijnen maar varen wij door de Great Barrier reef. Wat kan alles dan opeens weer leuk zijn ! Na onze trip zullen we afreizen richting Cairns! Dit kan nog wel eens een nieuw avontuur opleveren want ze verwachten voor volgende week een heftige cyclone!
Maar dat zien we dan wel weer! Ik ben voor nu weer vrolijk en heb er weer helemaal zin in !!!!

Tot de volgende knoop !

  • 07 April 2014 - 03:49

    Anne:

    Gelukkig hein klinkt beter! Binnekort rvrn skypen? Xx

  • 07 April 2014 - 19:27

    Sjelleke:

    No worries, you're the weather man!!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Hein

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 5128

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Hein goes down under

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Home sweet home

Landen bezocht: