Flower Power - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu Flower Power - Reisverslag uit Manly, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu

Flower Power

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

26 Mei 2014 | Australië, Manly

Flower Power


Na mijn trip naar de oostkust was ik weer terug in Sydney om te gaan we werken voor de Flower power Group.

We waren begonnen op een locatie in Terry Hills, daar was Rob onze "baas". Op het begin vond ik hem maar een apart geval!! Het was een echte hippie,met zijn lange haren, baard, en een hoed waar een bloemetje aanzat, had hij niet misstaan op Woodstock 69 ! Hard werken deed hij niet, hij vond het allemaal wel best. Toen ik die verdwaalde hippie beter ben leren kennen was mijn indruk in eens heel anders! Deze man is voor mij een held ! Met zijn opmerkingen heb ik me kapot gelachen. Er zijn vaak momenten geweest dat ik dacht als mijn familie en vrienden van thuis dit hadden gezien, hadden ze hun ogen niet kunnen geloven! Dit maakte het soms toch wel eentonige werk op mijn tractor een stuk aantrekkelijker. Ook was ik werkzaam op een andere locatie in Warriewood. Tim had daar de touwtjes in handen, ook een super aardige gast waar je gewoon een biertje mee kan drinken. Het enige nadeel van deze locatie was dat ze ook hangplanten hadden en dat ging niet lekker samen met dat lange lijf van me!, stootte dus 200x op een dag mijn hoofd.
Een ander minder punt vond ik de Cambodjanen, niet rasistisch bedoeld, maar die werkte zo hard daar kan geen machine tegen op. En omdat hun hard werkten moest ik ook opeens als een malle aan de bak en mijn chille momentjes waren dus verdwenen.
Ook mijn maatje Tomas waar ik 10 weken mee gereisd had ging terug naar Nederland. Best ik een apart iets, iemand die van te voren niet kent en daar zo'n band mee hebt opgebouwd. Op de boot van de Whitsundays dachten ze volgens mij dat we een gaykoppeltje waren, aangezien het bed 1 bij 1 was en die moesten we delen. Dit hebben we btw niet gedaan maar het zegt wel wat over de band die we hadden. Altijd samen en geen gezeik en het belangrijkste een hoop lol ! We waren wat dat aangaat ook wel hetzelfde "komt het vandaag niet dan morgen wel" en bier had sowieso voorrang. Even wennen dus zonder Tomas.
Maar alleen was ik niet, ik heb in het hostel zo veel leuke mensen leren kennen en ik vermaak me nog elke dag. Manly begint een beetje op Willemstad te lijken, je kent iedereen.
Ook de nieuwe lover van mn broerTJE is down under samen met Sofie, dit maakt het er niet ongezelliger op.

Helaas, helaas, helaas ga ik al weer bijna terug naar Nederland! Aan de ene kant heel leuk want mn grote broer gaat trouwen en dit wil ik niet missen! Maar aan de andere kant heb ik het hier zo naar mijn zin, dat ik nog wel even zou willen blijven. Tja... dit pakken ze me ieder geval niet af! Van aankomst tot een aankomend vertrek de beste beslissing ooit geweest!

Tot een misschien volgende knoop en zet het bier maar alvast koud want Heinrich is coming !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Manly

Home sweet home

Via second year visa jobs zijn we aangekomen in Home hill om daar te werken op een farm, of toch niet.......

Omdat mijn geld op was en ik in Cairns geen werk kon vinden, heb ik een bemiddelingsbureau ingeschakeld ( 2nd year visa jobs) . Het kost je natuurlijk weer aardig wat knaken, maar dan heb je wel gelijk werk. Zo ben ik terecht gekomen in een klein plaatsje Home hill net onder Townsville. Dat het 600 km rijden was om daar te komen maakte mij eigenlijk niet uit, dat ben ik nu wel gewend. Het hostel was nog niet af en het verliep allemaal maar moeizaam, zo hadden ze nog geen lakens, borden, bestek etc. voor me, maar dat zou allemaal wel goed komen als je maar betaald. De ene backpacker naar de andere backpacker stroomde binnen, want iedereen moest die week beginnen met zijn werk. Er was alleen een probleem, er waren zo veel backpackers en er was nog geen werk mede dankzij de cycloon kwam het seizoen maar langszaam op gang. Omdat ik het allemaal maar een vreemde bedoeling vond ben ik nog maar eens gaan bellen met de organisatie, ik hoefde me geen zorgen te maken eind van de week kon ik beginnen. Het werkhostel ging daar alleen over en die vertelde mij dat ik op zn vroegst over 3 weken kon beginnen en dat was ook zo! Nou wil ik " klaagmuur Hein" niet te vaak zijn, maar ben ik hier weer niet genaaid!!!!! Rij je 600km naar zo'n farm, ik moest een week een hostel boeken... ik betaal die klote organisatie verdomme nog geld.... HAM en EIEREN !
Dus dat heb ik ze op mijn manier laten weten.
Maar goed.
Het geldprobleem was hier verre van opgelost en ik was door dit geintje helemaal blut.
Gelukkig heb ik heel heel heel heel veel vrienden, waaronder mijn maatjes Chuck en Chantal. Zij vertelde mij dat ik is naar " Flower Power" moest bellen een bloemenboerderij waar hun een top tijd hebben gehad.
Zo gezegd zo gedaan en ik kon na het weekend langs komen voor een gesprek, dat dit in Sydney was en ik nog eens een kleine 2000 km kon aantrappen vond ik niet erg.
Na mijn gesprek met de flower power group zag ik het weer helemaal zitten, niet alleen dat ik werk had gevonden maar ook dat ik weer " thuis" was in Sydney.
Reizen is het mooiste wat er is maar af en toe wil je gewoon even op dezelfde plek blijven. In Sydney is dit ideaal, je ziet een hoop bekende en ik ken er de weg.
Het werk vind ik trouwens fantastisch ! ik ben een " nursery" ik wist niet precies wat dat met plantjes te maken had, maar vind het gewoon een toffe naam.
Het is lekker afwisselend werk van plantjes weg zetten, potten, worteldoek leggen een beetje met de tractor rond rijden ik kan daar wel van genieten. We werken met zn 3en Tom, ik en onze opzichter ( of hoe je het wil noemen ) Die gozer is trouwens een mooie vent! Hij heet Rob heeft lang haar en een baard, als je hem voor het eerst ziet dan zou je denken dat hij vroeger in een pot hennep is gevallen.Een hele hele chille dude heeft totaal geen 9 tot 5 mentaliteit en hij vind alles wel best.
Daar hou ik van! niet dat we niet hard werken, maar hij begrijpt tenminste dat we backpackers zijn en dat we dit alleen doen om geld te verdienen.
Omdat we blut zijn slapen we af en toe is illigaal met onze campervan op een parkeerplaats, ik vind dat maar niks maar het hoort er allemaal bij. Het is wachten op onze eerste salaris, tot dan is het nog ff survivelen. Het is hier trouwens ook een partijtje koud aan het worden, 15 graden met regen is geen uitzondering!!! " Winter is coming my friend" ben ik weer mooi klaar mee!
Maar ja , ik ben op 2/3 van mijn reis en voor je het weet sta je op een bruiloft. Ik baal btw dat ik mn pak al heb gekocht... krijg toch wel een soort van bierbuikje!

Nou nog wat te melden.... ik heb op dit moment een kater voor de geinteresseerde !

Tot de volgende knoop !

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2014

Flower Power

26 Mei 2014

Flower Power

04 Mei 2014

Home Sweet Home
Hein

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 5122

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Hein goes down under

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Home sweet home

Landen bezocht: