Going up the country ! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu Going up the country ! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hein Vermeiden - WaarBenJij.nu

Going up the country !

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Hein

19 April 2014 | Australië, Cairns

Na mijn wat zeikerige verslag van de vorige keer kan ik met een lach op mn gezicht zeggen dat het wat lekkerde gaat met me!

Na de hel te hebben verlaten zijn Tomas en ik afgereisd naar Airlie Beach. Dit badplaatsje kun je een beetje vergelijken met renesse maar dan voor volwassen. Na wat saaie weken ( nja bijna 2 ) op de camping te hebben gestaan, hadden we nou weer zin in een beetje lol. Dus bij de eerste beste reisbureau hadden wij een tripje Whitsundays geboekt! Dat wij een paar dagen moesten wachten voordat de boot ging vonden wij geen enkel probleem. Ik hou normaal gesproken niet van discotheken, maar hier heb ik menig vrouwen hart gestolen door mijn ongekende dansmoves! :D
Eindelijk vertrokken we met de boot richting de whitsundays, het was dan wel geen partyboot waar we om gevraagd hadden maar dat intreseerde me eigenlijk niet. Eerste dag arriveerde we op een super mooie strandje waar ook een nationalpark was, een paradijsje al zeg ik het zelf. Ik zou het geen ramp hadden gevonden als de boot zonder mij was vertrokken, laat me daar maar lekker liggen! Maar goed, ik moest weer de boot op. S' middags lekker zeilen en van het uitzicht genieten. Mijn hoogtepunt was het duiken / snorkelen in the Great Barrier reef! Wat is dat vet ! Ik vond het zo mooi de dat ik niet eens schrok van een voorbij zwemmende haai !
Echt een paradijs onder water! Kortom mijn trip whitsundays was supervet !
Terug op het vaste land kregen we te maken met een ander verschijnsel van de natuur, een cyclone!!
Bij ons in Nederland regent en waait het ook wel eens, maar dit was wel iets heftiger! Ik was daarom ook weer blij dat Ita ( zo heet tie ) weer snel voorbij was. We hebben ons reis vervolgd met een Noorse meid die mee wou rijden richting Townsville, vonden wij niet erg. Daar hebben we een ferry gepakt naar Magnetic Island. Hier hebben we twee nachten in een soort houten hut geslapen, best apart. Om het eiland goed te verkennen besloten we een scooter te huren. Dit had ik eerlijk gezegd gemist in mij jeugd als gabbertje en was blij dat ik het nog even in kon halen. We hebben veel mooie nationalparken bezocht en heel veel gezien.
Eenmaal terug gekomen in Townsville zijn we door gereden naar onze laatste bestemming van de oostkust " Cairns" . Cairns ligt dicht bij het tropisch regenwoud en dat merk je ook wel, het is vaak wat benauwd.
Toch is Cairns een toffe stad waar je van alles kunt doen.
Maar het blijft geen feest voor Heintje, er moet weer eens gewerkt worden !!!!
Je went aan veel in Aussie; de warmte, regenbuien, mooie vrouwen maar die prijzen hier went nooit! Ik krijg elke dag weer een hartverzakking als ik een biertje aftik.
Dus met mijn cv'tjes onder de arm weer langs bedrijven gegaan en maar hopen dat ze me bellen.
Tot mijn verbazing had Tomas alias Bassie ook al werk gevonden, dus we hebben sowieso wat ! Dat dit weer op een ( klote ) farm is neem ik maar voor lief!
We gaan er ieder geval voor!

Tot de volgende knoop !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Hein

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 5163

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 15 Juni 2014

Hein goes down under

04 Mei 2014 - 04 Mei 2014

Home sweet home

Landen bezocht: